# Blog ini bersifat 'lebih' peribadi dan merupakan album online keluarga kami di Lot 7640. Harap maklum...
Untuk ke sini (rumah ini) sila setkan GPS Garmin kepada "SURAU BARU BUNGA RAYA" Dungun, Terengganu.
Perhatian : Klik gambar untuk paparan lebih besar dan jelas.

Rabu, 14 September 2011

Kolam renang jadi kolam ikan....


Aku buat kolam di hadapan rumah untuk bagi anak-anak aku seronak mandi. Seperti aku tulis sebelum ini, mereka jadi 'dugung' selepas aje pulang sekolah hingga maghrib. Itu kalau tak ada larangan pasti sampai subuh....

Sekarang mereka dah mula jemu.. kolam itu tidak lagi menjadi suatu yang ber'makna' itu perangai budak-budak mana ada benda yang dia orang main dalam jangka masa yang panjang. Dulu beriya-iya nakkan basikal, hingga habis pitih aku belikan basikal. Basikal dah pancit terbiar.. berkarat.



Aku paksa dia orang bersihkan kolam.


Apa saja kerja mesti dia orang 'nak main' aje.. ini buat darah aku tak sekata..


Aku lepas dua ekor Jelawat daripada aquarium abang aku..


Tak sampai 2 jam... kojol jelawat tu.. Tension aku!! Manja betul jelawat ni dengan klorin.. Rezeki kucing akulah ni..


Cari kiambang baleng dan kiambang biasa (Keladi bunting)


Last sekali aku lepas puyu, sepat (5 spesis.. belum lagi  termasuk sepat siam dan sepat kedah), keli biasa, keli putih dan anak gurpy.. semuanya 35 ekor.. Oleh kerana kolam besar tak nampak pun ikan ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan